Dag 8 - Op naar de wereldmeeting!

30 juli 2019 - Samobor, Kroatië

Vandaag gingen we dan echt naar de wereldmeeting. De laatste 2,5 uur die ons nog scheidde van Samobor.

We zijn om 8 uur opgestaan en nadat we ons gewassen en aangekleed hadden gingen we naar de supermarkt om ontbijt te kopen. De juffrouw begon al te lachen toen ze ons zag want ze wist al dat dit handen en voetenwerk ging worden. Daarna snel terug naar de kamer om te eten en de Eend weer in te pakken.

Alles weer ingeladen, de tenten waren weer mooi droog, gingen we op weg. Het was mooi weer dus dat reed wel lekker. Op naar Kroatië! Onderweg een paar Eenden gespot; niet heel veel, maar ja ze rijden natuurlijk allemaal met dezelfde snelheid dezelfde kant op.

Kroatië!☀️🍾🎉

Na bijna 2 uur rijden bereikten we de grens met Kroatië. We hadden gedacht dat het nog een ‘echte’ grenspost was maar dat viel tegen. De grenswachtershuisjes stonden er nog maar alleen aan de Sloveense kant waren ze bemand en we konden meteen doorrijden. We waren op dat moment de enigen dus het schoot lekker op.

Lunchen onderweg naar Samobor

Ongeveer 3 uur na het vertrek - we hadden onderweg nog even gepicknickt voor de lunch - kwamen we aan bij de wereldmeeting. Hier zagen we w wel heel veel Eenden! We werden warm onthaald door mensen die ons de weg wezen naar de ingang. Daar was het eerst in de rij voor het inschrijven en betalen. Een paar andere Nederlanders raadden ons aan eerst de tent op te zetten en daarna in te schrijven. De rij was ongeveer anderhalf uur en in de volle zon was dat geen feestje. Zogezegd zijn we uit de rij gegaan en hebben we een plaats voor de tenten gezocht. Het bleek een weiland te zijn waar het gras ongeveer 25cm hoog stond zonder bomen of iets anders van schaduw. We hebben snel de tenten opgezet om daarna naar het dorp te rijden om een tarp te kopen en wat te drinken.

Camperen op de wereldmeeting (Foto gemaakt voor het nummer, we waren echt niet alleen!)

In het dorp bedachten we dat het geen fijne plek was om te kamperen. Het leek meer op een festival terrein dan op een camping. We hebben daarom snel een andere camping gezocht en hebben daar het aller aller laatste plaatsje gekregen. Snel de tenten ophalen en opnieuw opzetten! Dit is een fijne, kleine, camping met een zwembad en parasols om schaduw te maken. Hier gaan we het wel een paar dagen uithouden!

Lekker afkoelen

Na het opzetten van de tent zijn we snel het zwembad in gesprongen om af te koelen. Daarna lekker opgedroogd op de ligstoelen en wat gelezen.

En uitrusten

Vervolgens boodschappen gedaan en even lekker een wijntje gedronken voor de tent.

Wijntje op de bank voor de tent

Daarna paella gekookt en gegeten (een beetje weinig, met onbekende verpakkingen verkeerd ingeschat). Toen nog even de luchtbedden oppompen in de schaduw, nog even lezen en lekker naar bed.

Sfeertje op de camping💫

Morgen gaan we op de wereldmeeting kijken; dan komen de leuke Eenden-foto’s!