Dag 15: De terugtocht

6 augustus 2019 - Straatsburg, Frankrijk

Vanmorgen werden we wakker met regen. Snel wassen en brood halen en de spullen inpakken. Alles kwam droog in de Eend behalve de tentjes natuurlijk; die hadden we nat in de koffer gedaan en de slaapzakken op de stoelen.

We waren van plan om de toeristische route te rijden maar we hebben er toch maar voor gekozen om een snelle route te nemen. Met regen allemaal steile bergweggetjes is niet echt leuk.

We hebben de koers op Straatsburg gezet. Op die manier gaan we via Frankrijk, Luxemburg en België terug naar huis en pikken we dus mooi wat extra landen mee 😃.

Omdat we alles nat hebben en geen zin hebben om in de regen de tenten op te zetten besluiten we om in Straatsburg een hotel te nemen. We gaan niet van te voren boeken zoals in Ljubljana maar gaan daar zelf kijken om er voor te zorgen dat we een mooie kamer hebben.

In Straatsburg aangekomen

Frankrijk!

(de Eend is terug in zijn geboorteland 😉) hebben we in het centrum geparkeerd en hebben we een rondje gelopen om een hotel te vinden en een plek om wat te eten.

Straatsburg

Eten is niet moeilijk maar een hotel blijkt lastig! Alle hotels waar we vroegen om een kamer zaten helemaal vol!

Niet voor 1 gat te vangen hebben we toen een hotel online geboekt; dat lukte gelukkig wel. Daarna hebben we gegeten in een ecologisch verantwoord, biologisch restaurant. Bijzonder en lekker!

Ecologies verantwoord eten

Tijdens het eten kwam het weer met bakken uit de hemel maar toen we klaar waren was het precies even droog. Snel naar de auto gerend en droog in kunnen stappen, toen lekker naar het hotel voor een douche en een goede nachtrust.

Hotelletje