Dag 14: In de sneeuw

5 augustus 2019 - Natters, Oostenrijk

Vandaag gaat het dan echt gebeuren: naar de sneeuw! We hebben de Stubaigletsjer uitgezocht om naar toe te gaan. Deze lijkt het beste te bereiken en heeft ook nog sneeuw.

Om half 10 zijn we vertrokken; een reis van 2,5 uur voor de boeg. De weg naar de gletsjer valt alles mee, geen heel steile stukken of ander oponthoud. Alleen een noodzakelijke stop bij de pomp en de Spar zorgden ervoor dat we niet in een keer zijn doorgereden.

Na de Brennerpas over zijn gegaan kwam de gletsjers in beeld:

Daar komt de gletsjer

Vlak erna kwamen ook de echte hellingen: 15% zagen we toen we terugreden. Alleen de daling werd voor gewaarschuwd niet de stijging...

Bij de gletsjer aangekomen toch maar even een kas meegenomen want misschien is het er wel koud. We zagen namelijk mensen met ski-pakken naar de auto lopen.

Kaartjes gekocht en met de gondel naar boven.

710B5FA1-9BA0-4B5D-B3B9-88677DB8D331

Je gaat over een soort maanlandschap met af en toe stukken ijs, sneeuwkanonnen, beekjes smeltwater en grote graafmachines.

Op weg naar de top

Eenmaal boven viel de kou mee (behalve voor Dirk zijn voeten) en hadden we een mooi uitzicht. De kinderen hebben nog op de gletsjer gelopen (was niet echt sneeuw) en we hebben op het hoogste punt de omgeving bekeken.

Uitzicht vanaf het topje van de gletscher

Dirk en Jans boven op de gletscher

Dirk op slippers; echt niet koud 🥶

Jans in de sneeuw

Dirk in de sneeuw

Vervolgens weer terug naar het warme dal 😀 en met de Eend verder naar de camping. Omdat het bezoeken van de gletsjer toch wat meer tijd kostte dan gedacht hebben we niet heel ver meer gereden. We waren alle 4 gaar en verlangden naar rustig zitten met een borrel.

Dus snel een camping in de buurt gezocht en de tentjes opgezet.

Onze campingplek

Marleen en Jeroen konden toen aan de borrel maar de kinderen gingen toch nog even spelen in het meer.

Spelen in het meer

Borrelen en spelletje op het terras

Daarna nog met z’n vieren geborreld en gegeten en daarna naar bed.