Dag 12: Villa Turchini

3 augustus 2019 - Villa Turchini, Udine, Italië

We hebben besloten om de reis naar de sneeuw en het rodelen in tweeën te hakken; dan blijft het voor iedereen leuk.

Vanmorgen om 8 uur opgestaan en gewassen. Daarna de tenten afgebroken en de Eend ingepakt en vervolgens brood gehaald bij de camping-super. Na het ontbijt vertrokken we richting uitgang. De camping betaald en nog even snel het oliepeil gecheckt; daar moet bij de volgende tankbeurt even wat bij. Om half 11 waren we dan echt onderweg.

We hebben om Triest voorbij te komen toch maar even wat snelweg gepakt anders is alleen dat al een reis van een dag maar daarna zijn we weer naar de b-wegen gegaan want die rijden veel leuker.

Onderweg

In Udine hebben we geluncht en een rondje door de stad gelopen. Veel mooie oude gebouwen met beelden uit de Romeinse tijd.

Lunchen in Udine

Eend door de poort bij Udine

Dan is het handig dat Dirk mee is; dan heb je geen gids meer nodig. Bij het uitrijden van Udine bij een super-Spar een nieuwe auto-lader gekocht, kunnen we in ieder geval de telefoons weer opladen.

Na Udine was het nog een half uurtje rijden naar de camping. Onderweg zagen we de bergen al komen, die hebben we morgen ook nodig voor de sneeuw. De camping die we hadden uitgezocht was aan een meer; een meer wat volgens internet best koud water zou moeten zijn.

Onderweg

Bij de camping aangekomen bleek deze vol... Gelukkig had de camping die er naast lag wel plek en konden we snel de tentjes opzetten en gaan zwemmen. Het meer wad inderdaad lekker koud; we konden er tussen de pinguïns zwemmen 🤣.

Het meer bij de camping 2

Onze plek

’s Avonds hebben we pizza gegeten bij de pizzeria in het dorp en ook Italiaans ijs in Italië. Daarna met de volle telefoons snel de foto’s op de blog geplaatst en de belevenissen opgetypt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl