Dag 7 - Bled

29 juli 2019 - Ljubljana, Slovenië

Toen we wakker werden was het droog. Nog wel een grijze hemel en de wolken hingen nog heel laag maar droog was al een hele verbetering.

We zijn eerst naar de buurtsuper gegaan voor het ontbijt. Daar hebben we met handen en voeten broodjes en wat andere dingen gekocht. Terug op onze kamer hebben we ontbeten en een plan gemaakt voor de dag. Idee was om naar Bled en het meer van Bled te gaan. Dat moest heel mooi zijn met in het midden van het meer een eilandje met daarop een kerk. Hier zou je kano’s kunnen huren om naar het eiland te kanoën en met Jans als stuurvrouw leek ons dat een goed plan.

Na het ontbijt hebben we de tenten die nu droog waren opgevouwen en zijn we naar Bled vertrokken. Aangekomen in Bled hebben we de auto geparkeerd en zijn we richting het meer gelopen. Onderweg nog wel even gestopt voor koffie, thee en smooties want de reis had dorstig gemaakt.

Wat drinken in Bled

Bij het meer kan je geen kano’s huren; alleen roeiboten of je kon mee op een gondel (met 20 anderen). Met twee waterscouts hebben we gekozen voor de roeiboot.

Het meer van Bled

3B581440-7E01-4C2F-A136-20930CC07ECF

88DA3F6D-561D-4BCC-871F-87ECED8E7C87

Met de roeiboot zijn we naar het eiland gevaren. De mannen gingen de heenweg roeien en de vrouwen de terugweg. Dirk bleek toch niet zo sterk dus na 2 minuten moest hij opgeven.

Dirk aan het roeienRoeien naar het kerkje op het eiland

Op het eiland hebben we een rondje gelopen en bij de kerk gekeken. Het was vooral erg toeristisch maar wel leuk om geweest te zijn.

Het kerkje van Bled

Op de terugweg gingen de vrouwen roeien. Marleen begon en is na 2/3 van de afstand afgewisseld door Jans. Jans heeft bijna het hele resterende stuk geroeid alleen op het laatst heeft Jeroen het even over genomen om op tijd terug te zijn.

Terug roeien

Ma het roeien hebben we de Eend weer opgezocht om een rondje om het meer te rijden en halverwege iets te gaan drinken. Wij iets drinken en de kinderen hadden liever een ijsje. Na deze stop zijn we terug gereden naar Ljubljana om lekker te eten.

Vandaag waren er veel meer terrassen en restaurants geopend. Waarschijnlijk vanwege het mooie weer en omdat het nu geen zondag was. Jans, Marleen en Jeroen hebben mosselen met friet gegeten en Dirk een kaasschnitzel met friet. Dit was super lekker!

Ljubljana in de zon

We hebben afgesloten met een ijsje bij een speciaal ijsrestaurant. Dit waren zulke grote ijsjes dat we ze bijna niet op konden. En ook deze waren erg lekker.

Een veel te grote ijs

Ten slotte zijn we voldaan naar onze kamer gereden om na een spelletje kaarten lekker te gaan slapen.