Dag 13: Rodelen

4 augustus 2019 - Sankt Lorenzen, Italië

Vanmorgen werden we wakker met een geluid of het heel hard waaide. Dat was wel vreemd want de tent bewoog helemaal niet... Toen we de tent uit kwamen zagen we dat er veel surfers op het meer waren en dat het geluid kwam van de klapperde zeilen en het stuiteren van de boards op het water.

Na het wassen hebben we alles in recordtijd ingepakt en we zaten dan ook om 9 uur in de auto. Snel langs de supermarkt voor brood en daarna op naar de bergen!

Bergen tijdens de lunch

We hadden een camping uitgezocht in San Lorenzo, ongeveer 2 uur rijden. Een camping met zwembad en wasmachine zodat we de kleren weer een keer kunnen wassen.

De reis ging toch wel wat langer duren vanwege de bergen (waar is de erosie als je het nodig hebt 😉) en de drukte onderweg. Wel kwamen we langs een rodelbaan, een van de wensen van Dirk, dus die hebben we mooi meegepakt.

We gingen met een stoeltjeslift omhoog en wel zo ver dat ik bijna dacht dat we in de sneeuw zouden komen. Dat gebeurde toch nog niet dus dat doen we morgen.

Living on the edge

Boven was een mooi uitzicht en na een half uurtje wachten konden we aan de afdaling beginnen. Jans vond het best spannend en durfde niet zo hard naar beneden maar de rest is in volle vaart naar beneden gegaan. Dirk was als eerste dus die heeft nog mooi wat foto’s gemaakt.

Jans op de rodelbaan

Na het rodelen snel door naar de camping. Daar hebben we een leuke plaats vlak bij het zwembad. Na het opzetten van de tent hebben we even lekker afgekoeld.

De Eend en de tentjes

Vanaf boven

Dirk en Jans zwemmen

Vervolgens de was gedaan en lekker geborreld en daarna naar het dorpje voor het eten.

Borrelen bij de tent

Nu lekker slapen bij het geluid van een bergbeekje.