Dag 4 - Rivertubing

26 juli 2019 - Faaker See, Oostenrijk

Vanmorgen om 8 uur opgestaan en snel gewassen en de tenten afgebroken. Ontbijten kon niet op de camping, die hadden geen broodjes. Dus eerst naar de Spar om yoghurt en broodjes te kopen. Die op een muurtje opgegeten en toen via het tankstation begonnen aan de tocht. Een rustig dagje vandaag.

De trip ging van Eben om Pongau naar de tubing plaats in de buurt van Hermagor. Dat kan via de ‘snelweg’ maar wij gaan altijd binnendoor. Na wat mooie weggetjes draaiden we ineens richting de bergen. En dat ging al snel best steil omhoog! Maar de Eend had er geen moeite mee al misten we wel via de derde versnelling terug naar zijn twee.

De volgende berg was een echte; 15% omhoog, over een paar kilometer! Nu moesten we zelfs terugschakelen naar de eerste versnelling, maar we kwamen omhoog. We werden we nog getrakteerd op een toeter van een touringcar die dacht dat we vanwege het uitzicht maar met 20km per uur omhoog gingen. De afdaling was erg spannend; die had stukken die zo steil waren dat we bijna continue moesten remmen. Toen we dit gingen ruiken zijn we even gestopt om de remmen wat af te laten koelen. Dat was wel nodig.

Door al die bergen - er kwamen er meer van 15% - duurde de reis wel veel langer dan verwacht en werd het spannend of we op tijd gingen zijn voor het tuben. Gelukkig heeft een Eend vleugels en zijn we vliegensvlug naar de verzamelplaats gevlogen. We waren precies op tijd.

Aangekomen kregen we een wet-suit, zwemvest en een helm aan en op en mochten we een band en peddel ophalen. Met alle spullen gingen we naar de rivier (Gail) en deden we wat drijf- en peddeloeffeningen. Hierna kon het echte tuben beginnen. Sturen was lastig maar ook niet erg nodig en zo zijn we lekker een stuk de rivier afgedreven. Lekker verkoelend en leuk!

Rivertubing

na het tuben zijn we naar de volgende camping gereden. We hadden een camping bij Villach gevonden waar veel Eenden verwacht worden en waar morgen ook een Eenden puzzeltocht wordt georganiseerd. Aangekomen op de camping leek het net een kruising tussen een pretpark en de Efteling. Alles is over the top kitsch en daarmee wel weer leuk. Hier hebben we de tenten neergezet en hebben we wat gegeten.

5785A1B4-5139-48EA-8ADD-FD64E27A6DC7

Na het eten gebeurde er iets bijzonders (nee helaas geen mensen die ons een fles wijn gaven), er kwam allemaal water uit de lucht vallen. Dat hadden we de vakantie nog niet gehad. Gelukkig stonden de tentjes al en konden we in de recreatie-tent met live muziek een spelletje kaarten doen. Dat was de afsluiting van de dag.