Dag 11: Triëst

2 augustus 2019 - Triëst, Italië

We zijn in Triëst, Italië. De oplader in de eend heeft het begeven dus morgen een uitgebreide update.

Na afscheid te hebben genomen van onze Kroatische campingbaas en de andere eenderijders zijn we vertrokken naar Italië. Het zou een regenachtige dag worden en aan de kust zou het pas later gaan regen. Dus de snelweg gepakt en door de regen naar Triëst gereden waar het inderdaad droog was. Omdat de telefoonlader in de eend het niet meer deed hebben we de laatste restjes energie bewaard voor de route en foto’s.

Net over de grens met Slovenië hebben we een camping gevonden aan de kust.

De tentjes staan weer

Snel de tentjes opgezet en gaan zwemmen. Er was niet echt een strandje en ook geen golven of branding. Alleen zout water.

Zwemmen in zee bij MuggiaZonnen aan zee

Even zwemmen en schelpjes zoeken en toen de eend in voor een citytripje Triëst.

Plein Triest

Mooie gebouwen met beelden erop en grote pleinen.

TriëstTriëst

Zelfs een oud Romeins theater...

Dirk keek z’n ogen uit.

Rond 18 uur begon het te onweren en heel hard te regenen.

Schuilen tegen de regen

Even geschuild in een cafeetje en daarna een hapje gegeten voordat we weer naar de camping gingen.

Jans spaghetti met mosselen

Het heeft de hele avond en deel van de nacht nog geonweerd en geregend.